Kolopot - ni slike

Topliška kolesarska pot (K)

Dolžina: 36 km

Čas: 2 – 3 h

Zahtevnost:

Podlaga: kolesarska steza, cesta, makedam

POT: NOVO MESTO (GLAVNI TRG) – ŠMIHEL – ŠKRJANČE – RUPERČ VRH – BIRČNA VAS – URŠNA SELA – DOBINDOL – DOLENJE SUŠICE – DOLENJSKE TOPLICE – DOLENJE POLJE – STRAŽA – PODGORA – PREČNA – BUČNA VAS – BRŠLJIN – NOVO MESTO (GLAVNI TRG)

OPIS POTI:

Malo bolj zahtevna tura, poimenovana Topliška kolesarska pot, nas popelje iz centra Novega Mesta čez hribovito pokrajino okoliških vasic, vse do Dolenjskih Toplic ter, po drugi strani reke Krke, nazaj v Novo Mesto.

Na pot se odpravimo z Glavnega trga v Novem Mestu. Zapeljemo čez most (reka Krka), prečkamo Kandijsko cesto, in nato v križišču zavijemo levo. Kmalu se pot začne vzpenjati, na začetku narahlo in nato malo bolj strmo. Skozi podvoz pod železniško progo in levo po Šmihelski cesti.

Vozimo previdno po robu cestišča skozi Škrjanče pri Novem Mestu, mimo Stranske vasi in v Birčno vas. Kolesarimo po ravnini med polji. Prečkamo železniško progo in levo. Skozi Dobindol in naprej v Gornje Sušice. Med kolesarjenjem opazujemo prelepo okolico in uživamo v prijetni vožnji po malo prometni cesti med vasicami. Dejstvo, da se pot ves čas malo vzpenja in spušča, na nas seveda ne vpliva.

Nadaljujemo skozi Dolenje Sušice in že se pripeljemo v Dolenjske Toplice. Pot nas popelje skozi center toplic, levo mimo hotelov ter nato desno po Pionirski cesti. Kmalu zavijemo desno na makedamsko pot med drevesi.

V Dobrem Polju prečkamo reko Krko ter zavijemo desno. Previdno se vozimo po robu cestišča malo bolj prometne, glavne ceste, ki je speljana tik ob reki Krki. V Straži, v glavnem križišču, zavijemo levo ter kolesarimo do Podgore. Še zmeraj se držimo glavne ceste in v Prečni zavijemo levo. Skozi Bučno vas. V Bršljinu zavijemo desno, prečkamo železniško progo in nato spet desno v krožišču.

Nadaljujemo po Ljubljanski cesti do centra Novega Mesta. V križišču pred mostom zavijemo levo in nato desno na Rozmanovo ulico. Še nekajkrat zavrtimo pedala in kmalu pridemo do Glavnega trga ter tako sklenemo našo krožno kolesarsko turo.

Topliška kolesarska pot je malenkost hribovita, predvsem na začetku v prvih 15-ih kilometrih, vsekakor pa toliko zahtevna, da je ne bi mogli prevoziti, če imamo vsaj nekaj kilometrov že za seboj. Je zelo prijetna pot, speljana po malo prometnih cesta okoliških vasic in vrhov. Le en kratek del poti je speljan po makedamski cesti.

Pot je predstavljena na podlagi poti s številko 5 – Topliška kolesarska pot, najdene v  Kartografskem vodniku po kolesarskih poteh in pešpoteh brusniške hrustavke (založila: Mestna občina Novo mesto in Zavod za turizem Novo mesto; 1.izdaja: 2011).
ZEMLJEVIDGALERIJA

Vse informacije so zgolj informativne narave. Podani podatki ter opisi kolesarskih poti in znamenitosti, se lahko razlikujejo od trenutnega dejanskega stanja in razmer. Spletni portal www.kolopot.com in njegovo vsebino uporabljate na lastno odgovornost. Lastniki spletnega portala www.kolopot.com ne odgovarjajo za morebitno škodo, ki jo kolesar povzroči ali utrpi pri vožnji po predstavljenih kolesarskih poteh!