Prekolesarimo slovensko obalo

Čas: 2 – 3 h

Zahtevnost: lahka

Podlaga: kolesarska steza, cesta

POT: ANKARAN – KOPER – ŽUSTERNA – IZOLA – BELVEDERE – STRUNJAN – BELI KRIŽ – PIRAN – PORTOROŽ – LUCIJA

OPIS POTI:

… od Ankarana do Lucije… Prijetna kolesarska tura ob slovenski obali, večinoma tik ob morju ali pa malo višje nad njim.

Na pot se odpravimo s parkirišča v središču Ankarana. V krožišču zavijemo levo (3. izhod) in previdno kolesarimo po robu cestišča precej prometne ceste. Kar nekaj časa se vozimo naravnost in nato, v križišču, previdno zavijemo desno proti Kopru. Tukaj je na začetku cesta precej ozka, previdnost ni odveč. Na srečo pa lahko kmalu zavijemo na kolesarsko stezo.

Peljemo se mimo Luke Koper ter nato v krožišču desno (1. izhod). Nadaljujemo naravnost, nekaj malega po cesti nato po kolesarskih stezah. Kmalu pridemo do koprskega obzidja in malo naprej zagledamo plažo. Vozimo skozi stari center Kopra in pred gostinskimi lokali ter tržnico zavijemo desno tik ob morju. Levo skozi parkirišče in pri krožišču desno na kolesarsko stezo. Priključili smo se na kolesarsko pot D-8: Parenzana in ji sledimo vse do Izole.

Pot nas pelje skozi Žusterno, tik nad morjem. Paziti moramo le na ostale kolesarje in sprehajalce, saj pot ni ravno široka.

Izola. Zavijemo desno, mimo kampa, in nato v krožišču še enkrat desno (1. izhod). Tukaj se naša tura odcepi od poti D-8: Parenzana, saj le ta zavije v krožišču levo (3. izhod). Vozimo po robu cestišča, mimo parkirišč in v sam center Izole. V naslednjem krožišču zavijemo levo (2. izhod) ter naravnost, še zmeraj po cesti. Držimo se levo in v krožišču v Jagodju desno (1. izhod).

Previdno vozimo po cesti, ki se vzpenja do Belvedera. Malo pred vrhom si lahko na kratko odpočijemo na razgledni točki, ter si Izolo ogledamo še iz drugačne perspektive. Naprej do križišča in desno v Belvedere. Po cesti naprej, mimo kazinoja in kampa, rahlo navzgor. Občudujemo razgled in uživamo v tišini.

Sledimo cesti in se zelo previdno spustimo po strmem klancu v Strunjan. V križišču zavijemo levo in nato pred avtobusno postajo desno. Mimo strunjanskega kampa in do Salinere. Sedaj nas čaka še en malo daljši vzpon na Beli križ, ki pa na srečo ni preveč zahteven. Vozimo previdno po robu cestišča.

Beli križ. Na kratko se oddahnemo na parkirišču pred trgovino in se razgledamo po okolici. Ko si naberemo novih moči, se z novim zagonom podamo naprej. V križišču zavijemo desno in naravnost po cesti. Čez nekaj kilometrov zavijemo desno proti Fiesi in nato tik pred pokopališčem levo v Piran.

Peljemo se mimo obzidja in nato navzdol v Piran. Okoli rta in po cesti skozi sam center, mimo akvarija, Tartinijevega trga in Pomorskega muzeja.

Nadaljujemo naravnost skozi parkirišče in nato po kolesarski stezi skozi Bernardin. Mimo parkirišč in do glavne ceste, kjer zavijemo desno. Nekaj časa vozimo po cesti, nato zopet zavijemo desno na kolesarsko stezo in pešpot, ki je speljana tik ob morju, za tovarno, ter nas pripelje do Portoroža.

Portorož. V začetku se vozimo po robu cestišča, tik ob parkiranih avtomobilih. Pozorni moramo biti na nenadna speljevanja avtomobilov s parkirišč in odpiranja voznikovih vrat, saj vozniki ne mislijo kaj dosti na nas, kolesarje. Vozimo naravnost skozi Portorož, mimo glavnega križišča in nato končno lahko zapeljemo na novo, lepo urejeno kolesarsko stezo.

Pri tenis stadionu se kolesarska steza konča, zato moramo zopet previdno voziti po cesti. Nadaljujemo naravnost vse do Lucije, kjer se naša tura zaključi.

Pot po slovenski obali je zelo prijetna in sproščujoča. Vodi nas skozi vsa glavna turistična mesta na naši obali, od Ankarana, Kopra, Izole, Strunjana, Pirana do Portoroža in na koncu Lucije.
Vozimo se po cestah in kolesarskih steza, ves čas po asfaltu. Tura je ravninska z izjemo 2-eh vzponov (iz Jagodja na Belvedere in iz Strunjana na Beli križ), ki pa nista preveč zahtevna, da ju nebi mogli prevoziti.

Priporočljivo je imeti s seboj zadostno količino pijače (posebej v poletni vročini) in tudi fotoaparat ali mobilni telefon, saj se nam med vožnjo odpre kar nekaj prelepih razgledov.

ZEMLJEVIDGALERIJA

PRENOS PDF DATOTEKE

Vse informacije so zgolj informativne narave. Podani podatki ter opisi kolesarskih poti in znamenitosti, se lahko razlikujejo od trenutnega dejanskega stanja in razmer. Spletni portal www.kolopot.com in njegovo vsebino uporabljate na lastno odgovornost. Lastniki spletnega portala www.kolopot.com ne odgovarjajo za morebitno škodo, ki jo kolesar povzroči ali utrpi pri vožnji po predstavljenih kolesarskih poteh!