L043 Domžale - Lavrica

L043: Domžale – Lavrica (Babna gorica)

Dolžina: 30,6 km

Čas: 2 – 3 h

Zahtevnost: zahtevna

Podlaga: kolesarska steza, cesta, makedam (cca. 5km)

POT: DOMŽALE – IHAN – SELO PRI IHANU – PŠATA – BERIČEVO – VIDEM – DOL PRI LJUBLJANI – DOLSKO – PODGRAD – ZAVOGLJE – SOSTRO – PODMOLNIK – ORLE – LAVRICA

OPIS POTI:

Kolesarska pot L043 se začne v Domžalah malo naprej od kopališča. Vozimo po makedamski poti tik ob Kamniški Bistrici. Ko se makedamska pot zaključi zavijemo desno na Študljansko cesto in nato takoj levo pred obvoznico. Naravnost po cesti, skozi Malo Loko. V kraju Bišče zavijemo desno , do Pšate in naprej, še vedno po robu cestišča. Mimo RTP Beričevo (razdelilno transformacijska postaja), skozi podvoz pod glavno cesto in v Beričevo, kjer nato v križišču zavijemo levo.

Sedaj kolesarimo po cesti (ob robu cestišča) skozi naravnost. Skozi Videm do Dola pri Ljubljani in nato naprej do Dolskega. V Dolskem v križišču zavijemo desno proti Lazam pri Dolskem. Prečkamo most (reka Sava) in takoj ostro desno v križišču.

Previdno vozimo po cesti po železniško progo skozi kraj Podgrad in nato, pred mostom (reka Ljubljanica) pred Zalogom, zavijemo levo. Pot kmalu postane makedamska, vendar nas to ne ustavi. Pogumno kolesarimo naprej med polji dokler ne pridemo do zopet do asfaltirane ceste, kjer zavijemo levo. Sledimo cesti, skozi kraj Zavodje in že smo v Sostrem.

V križišču pri cerkvi zavijemo levo in nekaj časa previdno vozimo po cesti. Kmalu, malo pred Sadinjo vasjo, nas tabla z oznako L043 opozori, da kolesarska pot zavije desno na makedam. Zapeljemo čez majhen mostiček in levo ter nato spet desno do kraja Podmolnik (sledimo oznakam za kolesarsko pot). Vse do Podmolnika se vozimo po makedamski poti, ki ni ravno najboljša in je najbolj primerna za gorska oziroma treking kolesa. V Podmolniku zavijemo levo po asfaltirani cesti. Od tukaj naprej se cesta večinoma vzpenja (z občasnimi spusti) dokler končno ne pridemo na Orle. V križišču zavijemo levo, sledi spust vse do Lavrice kjer se kolesarska pot L043 tudi zaključi.

Pot je lepa in prijetna, vendar ne ravno preprosta. Vzpon na Orle nas zna utruditi, posebno če nimamo za seboj vsaj že nekaj kilometrov in s tem tudi kondicije. Večinoma je pot speljana po stranskih, malo prometnih cestah, na parih odsekih pa tudi po makedamskih poteh (makedamski odsek med Sostrim in Podmolnikom je slaba in najbolj primerna za gorsko ali treking kolo z robustnejšemi gumami).

ZEMLJEVIDGALERIJA

Vse informacije so zgolj informativne narave. Podani podatki ter opisi kolesarskih poti in znamenitosti, se lahko razlikujejo od trenutnega dejanskega stanja in razmer. Spletni portal www.kolopot.com in njegovo vsebino uporabljate na lastno odgovornost. Lastniki spletnega portala www.kolopot.com ne odgovarjajo za morebitno škodo, ki jo kolesar povzroči ali utrpi pri vožnji po predstavljenih kolesarskih poteh!