K2-Po_poti_okoli_Tinjana

Kolesarska pot K2 – Po poti okoli Tinjana (K)

Dolžina: 42,68 km

Čas: 2 – 3 h

Zahtevnost: srednja

Podlaga: kolesarska steza, cesta

KOLESARSKA POT: KOPER – ANKARAN – DEBELI RTIČ – MILOKI – BARIZANI – KOLOMBAN – HRVATINI – JELARJI – BUŽA – RABUIESE (I) – MOGHERE (I) – CROCIATA (I) – OSP – GABROVICA PRI ČRNEM KALU – RIŽANA – BRTUČI – BERTOKI – KOPER

OPIS KOLESARSKE POTI:

Kolesarska pot K2 – Po poti okoli Tinjana: Našo, malo bolj zahtevno turo po razgibanem terenu slovenske Istre, začnemo v Kopru na parkirišču pred železniško postajo. Zapeljemo po kolesarski stezi ob cesti, mimo nakupovalnih središč in v krožišču zavijemo desno (1. izhod). Nadaljujemo naravnost mimo Luke Koper in nato previdno zavijemo levo ter se vozimo po robu cestišča do Ankarana.

Kolesarimo naprej do Debelega Rtiča. Na koncu spusta zavijemo desno na makedamsko cesto, strmo navzgor do kraja Miloke in nato levo (zaprta cesta za promet). Še zmeraj vozimo po makedamski poti do kraja Barizoni. Držimo se levo, rahlo navzgor do cerkve Sv. Brigite in nato desno proti Hrvatinom. Nadaljujemo naravnost do križišča za Jelarje in zavijemo desno, precej strmo navzdol, ob hitri cesti (Trst-Koper).

Za kratek čas se priključimo na kolesarsko pot D-8: Parenzana, ki nas popelje v Italijo. Skozi kraj Rabuiese (I), na koncu desno, pod obvoznico in v krožišču levo (4. izhod). Mimo industrijske cone in v drugem križišču desno. Previdno se vozimo po robu cestišča skozi Noghere (I) in Crociata (I) ter nazaj v Slovenijo.

Poganjamo pedala, vozimo previdno po cesti, ki na srečo ni zelo prometna. Skozi Mlinarje in Kantinaro in kmalu pridemo v Osp. Ena najstarejših slovenskih vasi nam je poznana vsaj po imenu iz križank. Nad vasjo se dviga približno 500m široka in 200m visko stena, ki skupaj z bližnjo Mišjo pečjo velja za enega najpomembnejših plezalnih območij v Evropi.

Ko se na kratko odpočijemo in razgledamo po vasi Osp, se odpravimo naprej. Z novim zagonom se podamo v vzpon skozi Gabrovico pri Črnem kalu. Nad nami si lahko še iz drugačne perspektive ogledamo Viadukt Črni kal, nato pa se priključimo na staro cesto, ter se počasi in previdno spustimo po cesti do Rižane.

Čez slaba 2 kilometra zavijemo levo in nato nekaj časa vozimo tik ob železniški progi, na naši levi strani pa nas spremlja reka Rižana. Skozi Dekane, nato se ponovno priključimo na kolesarsko pot D-8: Parenzana. Vozimo med vinogradi ter uživamo v tišini in spokoju. V Bertokih, v krožišču zavijemo desno (1. izhod) čez koprsko obvoznico in nato naravnost mimo Bertoške Bonifike (na naši levi strani).

Do krožišča pri Luki Koper kjer zavijemo levo (2. izhod). Z zadnjimi močmi še nekajkrat zavrtimo pedala našega kolesa in kmalu pridemo na parkirišče pri železniški postaji, kjer smo našo pot tudi začeli.

Trasa poti K-2: Po poti okoli Tinjana je precej razgibana in vsebuje 2 malo bolj zahtevna vzpona. Na kratko nas popelje tudi v Italijo. Med potjo se nam na trenutke odprejo prelepi razgledi na koprski in tržaški zaliv, kjer seveda lahko naredimo kakšno fotografijo za spomin na še en prelep kolesarski izlet.

Pot je predstavljena na podlagi poti K2 Po poti okrog Tinjana, najdene v vodniku po pohodniških, kolesarskih in jahalnih poteh Slovenske Istre – Uživajmo podeželje (Izdal: Turistično združenje Portorož, g.i.z.; Leto: 2011)
ZEMLJEVIDGALERIJA

PRENOS PDF DATOTEKE

Vse informacije so zgolj informativne narave. Podani podatki ter opisi kolesarskih poti in znamenitosti, se lahko razlikujejo od trenutnega dejanskega stanja in razmer. Spletni portal www.kolopot.com in njegovo vsebino uporabljate na lastno odgovornost. Lastniki spletnega portala www.kolopot.com ne odgovarjajo za morebitno škodo, ki jo kolesar povzroči ali utrpi pri vožnji po predstavljenih kolesarskih poteh!