Kolesarska pot K1 - Po deželi refoška

Kolesarska pot K1 – Po deželi Refoška

Dolžina: 39,49 km (21,29 km – krajša različica)

Čas: 2 – 3 h

Zahtevnost: zahtevna

Podlaga: kolesarska steza, cesta

KOLESARSKA POT: KOPER – PRADE – BONINI – GREGORIČI – SVETI ANTON – KAVALIČI – LOPAR – POPERTE – TRSEK – KOZLOVIČI – TRUŠKE – BORŠT – MAREZIGE – MONTINJAN – VANGANEL – KOPER

OPIS KOLESARSKE POTI:

Kolesarska pot K1 – Po deželi refoška: Štartamo s parkirišča pri železniški postaji Koper. Po kolesarski stezi zapeljemo skozi podvoz pod hitro cesto ter nato takoj levo po cesti mimo koperskega pokopališča. Previdno vozimo naravnost po cesti in nato v Pradah zavijemo desno. Pot se vzpenja, v kraju Bonini ostro zavijemo levo, in kolesarimo naprej do Gregoričev, kjer se za kratek čas priključimo na glavno cesto do Sv. Antona. Kmalu za cerkvijo Sv. Antona zavijemo desno do Kavaličev in levo v Lopar ter naprej vse do Popert.

Teren je hribovit in nam vzame kar nekaj energije in moči. Ves čas pa lahko občudujemo prelepe vinograde, stare vasice in uživamo v miru in tišini, ki je v mestnih središčih ne poznamo.

Nadaljujemo naprej skozi kraje Trsek, Kozloviče, Truške, Boršt, Babiči, in pridemo v samo središče Dežele refoška, v kraj Marezige. Privoščimo si zaslužen oddih ter uživamo v zares prelepem razgledu na koprski zaliv. Z velikim veseljem pa tudi ugotovimo, da je hriboviti del poti že za nami.

Spet zajahamo naše kolo, zavijemo levo ter se počasi in previdno spustimo po strmi cesti navzdol v Montinjan in naprej v Vanganel, kjer se spust zaključi. Zavijemo desno in nato levo. Še parkrat zavrtimo pedala in že smo zopet pri pokopališču Koper. Še enkrat skozi podvoz pod hitro cesto in prispeli smo na cilj (štart) – železniško postajo.

Precej zahtevna Kolesarska pot K1 poteka večinoma po stranskih, malo prometnih cestah med starimi vasicami in seveda vinogradi. Omeniti je še potrebno, da moramo imeti s seboj zadostno količino pijače, predvsem v poletni vročini. Neskončni vzponi ter spusti nam kaj kmalu začnejo pobirati moč in energijo, le redko pa med odročnimi vasicami najdemo kakšno trgovinico, kjer bi lahko obnovili naše zaloge pijače in prigrizkov.

Krajša različica kolesarske poti K1:

V kolikor še nimate ustrezne kondicije in ne potrpljenja za hribovito kolesarjenje (gor, dol, gor, dol…), pa bi se vseeno radi zapeljali med vinogradi Dežele refoška, si lahko skrajšate pot. V Sv. Antonu, za cerkvijo, zavijete desno ter peljete do kraja Kavaliči in nato nadaljujete vožnjo po cesti naravnost do Marezig. Še vedno pot ni čisto ravninska, vendar tako »preskočite« najbolj zahteven del poti in celotno višinsko razliko ture razpolovite.

Pot je predstavljena na podlagi poti K1 Po deželi Refoška, najdene v vodniku po pohodniških, kolesarskih in jahalnih poteh Slovenske Istre – Uživajmo podeželje (Izdal: Turistično združenje Portorož, g.i.z.; Leto: 2011)
ZEMLJEVIDGALERIJA

KRAJŠA RAZLIČICA KOLESARSKE POTI

PRENOS PDF DATOTEKE

Vse informacije so zgolj informativne narave. Podani podatki ter opisi kolesarskih poti in znamenitosti, se lahko razlikujejo od trenutnega dejanskega stanja in razmer. Spletni portal www.kolopot.com in njegovo vsebino uporabljate na lastno odgovornost. Lastniki spletnega portala www.kolopot.com ne odgovarjajo za morebitno škodo, ki jo kolesar povzroči ali utrpi pri vožnji po predstavljenih kolesarskih poteh!