K-8_Cez_izolsko_zaledje

K-8 – Po izolskem zaledju (K)

Dolžina: 53,90 km

Čas: 3 – 4 h

Zahtevnost: zahtevna

Podlaga: kolesraska steza, cesta, makedam

POT: IZOLA – JAGODJE – BELVEDERE – STRUNJAN – BELI KRIŽ – BERNARDIN – PORTOROŽ – LUCIJA – MALIJA – KORTE – DRAGONJA – SV. PETER – NOVA VAS NAD DRAGONJO – ŠMARJE – GAŽON – ŠALARA – SEMEDELA – MARKOVEC – IZOLA

OPIS POTI:

Turo pričnemo pri kampu v Izoli. Prečkamo krožišče (2. izhod) in po kolesarski stezi ob Prešernovi cesti naravnost proti Jagodju. V Jagodju se previdno priključimo na glavno cesto in se podamo v klanec. Na razgledni točki se lahko na kratko ustavimo in si ogledamo Izolo iz ptičje perspektive. Ko se razgledamo se podamo naprej in v križišču zavijemo desno v Belvedere, še zmeraj malenkost navzgor. Nadaljujemo naravnost po vrhu klifa do Roneka in se nato počasi ter previdno spustimo v Strunjan.

Zavijemo levo in vozimo previdno po glavni cesti ob Strunjanskih solinah do avtobusne postaje, kjer zavijemo desno. Mimo kampa do Salinere in nato previdno v klanec na Beli Križ. Vzpon je dolg približno 2,5km, kar pa nam seveda ne predstavlja večjih težav. Vseeno pa ne smemo pozabiti na previdnost pri vzpenjanju po ovinkasti cesti.

Na vrhu, v Belem Križu, se na kratko odpočijemo in nato podamo po cesti naprej. Sledi spust do Bernardina, nato naprej previdno po cesti do Portoroža, kjer pri vhodu na plažo z olajšanjem zapeljemo na kolesarsko stezo. Naravnost skozi Lucijo, prečkamo glavno cesto in mostiček ter nato desno navzgor, po ozki cesti, do Malije. V Maliji, pri cerkvi, zavijemo desno in v križišču levo. V naslednjem križišču ostro zavijemo desno in se počasi in lahkotno vzpenjamo proti Kortam. Občasno se nam odpre razgled na okoliške vasice in vinograde.

V Kortah zavijemo levo in nadaljujemo vožnjo v smeri Šmarje. Občasno nas pričaka zopet kakšen krajši vzpon ali spust. V križišču zavijemo desno na precej prometno cesto ter se zelo previdno in počasi spustimo v Dragonjo. Na koncu spusta zavijemo levo, skozi Dragonjo in v vasi Križišče spet levo, strmo v klanec proti Svetemu Petru. Med vzpenjanjem se lahko na kratko odpočijemo na postajališču in se razgledamo po prečudoviti okolici.

Sopihamo naprej, nog praktično ne čutimo več… Skozi Sveti Peter in Novo vas nad Dragonjo ter naprej po cesti v Šmarje. Skozi Šmarje se rahlo spuščamo, zavijemo desno in še enkrat desno ter v Križišče, kjer prečkamo krožišče (2. izhod). Še enkrat zavijemo desno, ter se poženemo v krajši klanec do Gažona.

V Gažonu desno in še enkrat desno in nato sledimo cesti vse do Šalare. Priključimo se glavni cesti proti Kopru, in kolesarimo po kolesarski stezi. Čez most in takoj levo po Cesti na Markovec. Prečkamo krožišče (2.izhod) in nadaljujemo naravnost po cesti nad Semedelo. Sledi še zadnji vzpon na Markovec. Mimo bolnišnice ter že se spustimo v Izolo. Z zadnjimi močmi še nekajkrat zavrtimo pedala in že smo pri kampu, od koder smo tudi štartali.

Precej zahtevna kolesarska tura z veliko vzponi in seveda tudi spusti. Vozimo se večinoma po ožjih malo prometnih cestah med manjšimi vasmi, nekaj pa tudi po bolj prometnih cestah, kjer moramo biti zelo previdni. Seveda ne smemo pozabiti na zadostno količino pijače in prigrizkov. Med potjo pa naredimo tudi kakšno prečudovito fotografijo za spomin na naše »garanje«.

Pot je predstavljena na podlagi poti K8 Po izolskem zaledju, najdene v vodniku po pohodniških, kolesarskih in jahalnih poteh Slovenske Istre – Uživajmo podeželje (Izdal: Turistično združenje Portorož, g.i.z.; Leto: 2011)
ZEMLJEVIDGALERIJA

Vse informacije so zgolj informativne narave. Podani podatki ter opisi kolesarskih poti in znamenitosti, se lahko razlikujejo od trenutnega dejanskega stanja in razmer. Spletni portal www.kolopot.com in njegovo vsebino uporabljate na lastno odgovornost. Lastniki spletnega portala www.kolopot.com ne odgovarjajo za morebitno škodo, ki jo kolesar povzroči ali utrpi pri vožnji po predstavljenih kolesarskih poteh!