K-6_Po_dolini_reke_Dragonje

K-6 – Po dolini reke Dragonje (K)

Dolžina: 43,12 km

Čas: 2 – 3 h

Zahtevnost: zahtevna

Podlaga: cesta, makedam

POT: SEČA – SEČOVLJE – DRAGONJA – GIRIČ – ŠKRLINE – ROJCI – POMJAN – ŠMARJE – KRIŽIŠČE – GAŽON – ŠARED – MALIJA – KORTE – PARACEG – SEČA

OPIS POTI:

Našo pot pričnemo v Seči, pri vhodu v Sečoveljske soline. Že takoj na začetku se začasno priklopimo na kolesarsko pot D-8: Parenzana. Prečkamo most in zavijemo levo tik ob solinah, vse do Sečovelj. Nadaljujemo po D-8 in nato tik pred mejnim prehodom s Hrvaško zavijemo levo na cesto proti Dragonji. Cesta je včasih malo bolj prometna, zato vozimo previdno po robu cestišča.

V križišču zavijemo desno skozi Dragonjo in vas Križišče. Nadaljujemo mimo vasi Mačkujek in naprej po dolini reke Dragonje. Kolesarimo med vinogradi po malce slabši cesti, ki sčasoma preide v makedam. Pot se ves čas zelo narahlo vzpenja, vendar tega niti ne opazimo saj uživamo v prelepi okolici in miru. Občasno ob cesti zagledamo kakšno hišo z vinogradom.

Na žalost pa se idilična pot skozi dolino Dragonje kaj kmalu zaključi ko se začnemo vzpenjati (zavijemo levo) proti kraju Babiči. V naslednjem križišču zopet levo in takoj nato še enkrat levo, še zmeraj navzgor. Kolesarimo med vinogradi in nasadi oljk, vzponu kar ni konca in kraja… Skozi Rojce in Pomjan, kjer se pot končno nekoliko izravna. Prečkamo še vas Šmarje, sledi kratek spust in že pridemo do krožišča z glavno cesto, ki pelje v Koper.

Prečkamo krožišče (2. izhod) in zavijemo desno v krajši klanec do Gažona. Nadaljujemo proti Šaredu, vmes se občasno ustavimo, da se naužijemo prelepih razgledov in spočijemo »zadnjo plat«. Podamo se naprej mimo Malije, cesto na posameznih odsekih nadomesti makedam. Skozi največje naselje v izolskem zaledju, Korte, se cesta zopet malo vzpenja. V križišču zavijemo levo in se nato previdno začnemo spuščati po ozki cesti v Paracug. Med spustom si lahko ogledamo Sečovlje iz ptičje perspektive, delno vidimo tudi Sečoveljske soline. Še malo in že smo v Seči, kjer smo našo turo začeli.

Pot poteka po malo prometnih cestah in makedamskih poteh. Zaradi nenehnih vzponov (do Pomjana se pot večinoma vzpenja) je pot precej zahtevna. Prelepa okolica, majhne stare vasice, neskončni vinogradi in nasadi oljk ter seveda prečudoviti razgledi, vsekakor poplačajo naš trud. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zadostno količino pijače (in prigrizkov), predvsem v poletni vročini.

Pot je predstavljena na podlagi poti K6 Po dolini reke Dragonje, najdene v vodniku po pohodniških, kolesarskih in jahalnih poteh Slovenske Istre – Uživajmo podeželje (Izdal: Turistično združenje Portorož, g.i.z.; Leto: 2011)
ZEMLJEVIDGALERIJA

Vse informacije so zgolj informativne narave. Podani podatki ter opisi kolesarskih poti in znamenitosti, se lahko razlikujejo od trenutnega dejanskega stanja in razmer. Spletni portal www.kolopot.com in njegovo vsebino uporabljate na lastno odgovornost. Lastniki spletnega portala www.kolopot.com ne odgovarjajo za morebitno škodo, ki jo kolesar povzroči ali utrpi pri vožnji po predstavljenih kolesarskih poteh!